9 ליולי 2021
אבא לחיים בריאים: חופש + ילדים + תזונה + פעילות גופנית
זיו באום, מאמן, יועץ תזונה וקואצ’ינג, 2021-07-09 - 10:00:00
כל הזכויות שמורות

החופש הגדול החל. הילדים בקייטנות, בבריכה, בים וחלקם הגדול בבית - בין מסך אחד למסך אחר. ההורים ברובם עובדים ונוצר מצב שהילדים לבדם מול פיתויי מזון רבים, אוכלים את מה שיש בבית. אם את האוכל של ההורה המבשל, האוכל המוזמן מבחוץ ,של ההורה שדואג להשאיר כסף או נשנושים וחטיפים...

התזונה של הילדים שלנו חשובה מאד בעיקר בקיץ. המסגרת לרב משתנה, שעות השינה משתנות, והגוף גם הוא יכול להשתנות ללא פיקוח והכוונה נכונה.
ההורים שרוצים "שקט" מהילדים או לשמח אותם, פונים אל הפתרונות הפשוטים כמו: ג’אנק פוד, אוכל תעשייתי רווי שומן, אוכל מטוגן, מיצים ועוד. כתוצאה מכך הילדים עלולים לצרוך עודף קלוריות גדול מידי לעומת כמות שריפת הקלוריות היומיות שלהם. מצב זה גורם לעליה במשקל, כאשר לעיתים ההשמנה מלווה בתופעות נוספות כמו דימוי גוף שלילי, פגיעה חברתית, ניסיונות לדיאטה שגורמים להשמנה גדולה יותר, קושי לבצע פעילות גופנית ועוד.
 
אז מה כן עושים?
• מכינים יחד עם הילדים טבלת תזונה יומית/שבועית.
• דואגים לאכול ארוחת בוקר לפתיחת היום, חצי שעה עד שעה מההשכמה (לא משנה באיזו שעה קמים).
• דואגים להכין ולהשאיר ארוחה הכוללת ירקות, חלבונים ופחמימות מתפרקות.
• מעודדים את הילדים לצאת לפעילות יומית של מינימום שעה ביום כמו: בריכה, הליכה, ריצה, חדר כושר, גן משחקים ועוד.
• דבר אחרון ולא פחות חשוב, יש להקפיד על שינה טובה של לפחות 8-10 שעות בלילה.
 
לסיכום, המלצתי: 
תזונה בריאה + שתיית מים מרובה + פעילות גופנית יומית + שינה טובה. 
אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
שחקני הפועל זיכרון נפרדו מעודד (’עודי’) ארד
חינוך, חברה וקהילה: פותחים שנה בחוף הכרמל
האם מחכים במושבה ל’נס חולון’?