9 לאפריל 2021
המדור של לימור - נמאס לי מאוכל ביתי
לימור עברון גילת, נטורופתית והרבליסטית, 2021-04-09 - 10:00:00
כל הזכויות שמורות

לאחרונה אני ממש לא מסוגלת להכניס לפה אוכל שבושל בבית של עצמי.

כבת לאמא שהכינה הכל! אבל הכל בבית, כולל פירורי לחם, חמוצים, ריבות, עוגות, גלידות,  כנראה משהו הוטבע בתוכי, אם רציתי בכך או לא וגם אני מכינה הרבה ממה שנצרך בבית.
יש שיצקצקו ויאמרו - בטח אוכל מגעיל, קינואה מותפחת, שמרי בירה מותססים, אגר אגר מושרה... לא!
אוכל רגיל ונורמאלי וטעים ברמות. כל מי שהסתופף בד׳ אמותינו יכול להעיד. האוכל אצלנו (לצערי) טעים. לפעמים מידי. אין לי מושג מה קרה, אולי הקורונה והצורך לבשל מידי יום טרי, כך שיתאים לכולם, כולל 1 צימחוני,  אולי משהו פנימי של עצמי.. פשוט לא מצליחה להתרגש מפירה ביתי או שניצל שתובל בחרדל ושום. הכל נראה לי תפל ומיותר. 
 
אז מה עושים?
מתחילים לחטט במתכונים, כך התחלתי להכין חצ׳פורי מסוגים שונים וכרוב ממולא באורז ברוטב חמצמץ. והיה עידן של רטבים, פלפל בשקדיה ושום ופסטוזיליה ופלאפל ביתי ומלאי כופתה ומה לא ודיייי אם אני אראה עוד מחבת או סיר ריקים ומצפים, אני אצרח.. רק למי? יש פיות רעבים וצריך להאכיל אותם. לפעמים לארוז ליום שלם ללימודים בתל אביב, לפעמים לנסיעות סתם ברחבי הארץ, או לבת שגרה בתל אביב ולמשפחתה שהיא טבעונית ועוד ועוד..
 
אז מה עושים עם תחושת המיאוס הזאת?
מתגברים. קצת קונים במקומות איכותיים וראויים, משתפים בני משפחה במלאכת הבישול ובעיקר במלאכת הניקוי שלאחר הבישול ומסתכלים לשמיים ומתפללים שנצא פעם למסעדה (מה שלום התו הירקרק??) ומנסים לגוון ומארחים וגם קצת מתארחים כי אין כיף גדול מלאכול משהו שמישהו בישל עבורך. שימחת עניים או עניות ... שהם אימהות...
ועוד משהו שממש מועיל בהתארגנות:
מבשלים כמות ומקפיאים במנות. אני יודעת שלא המצאתי את אמריקה, אבל הבית המפונק שלי פחות אוהב מזון קפוא ומחומם. נחשו מה: לא אכפת לי.
מצאתי דברים שנקפאים היטב ומחוממים בתנור מעולה, כגון קיש בצל או קציצות פראסה.
אחד הילדים מודיע שמגיע? ישר לתנור, מרק כמעט תמיד יש, סלט קטן (אם מסכימים לי..) ויש ארוחה. 
ואני? אמשיך לקושש מתכונים מגוונים ואתגעגע עד מוות לאמא שלי שהיתה מכינה לי תמיד אוכל שמן ומשמין ובלתי מודע לעצמו והכי טעים בארץ!
 
קציצות פראסה  לימור עברון גילת
 
3-4 פראסות (לוף) חתוכות ושטופות, בצל גדול קלוף וחתוך לרצועות, 2 ביצים, פירורי לחם ללא גלוטן
2 כפות שקדיה, מלח, מעט פלפל, כף שמן זית
 
אופן ההכנה:
מבשלים את הפראסות  והבצל עד שמתרככים
מסננים היטב ומעבירים לקערה. מוסיפים את הביצים, פירורי הלחם, השקדיה, המלח והפלפל, וכותשים עם מועך פירה כך שיכתש אבל לא ייטחן לחלוטין מהבלילה הזאת (אם נוזלית מדי מוסיפים מעט פירורי לחם) מעגלים לביבות מניחים על ניר אפיה משומן בשמן זית, מזלפים על כל לביבה עוד שמן זית ואופים למשך כ 45 דקות.
 
טעים ממש!!!!
 
אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
יום ירושלים - ’שער מנדלבאום’
נשיא המדינה מוקיר תודה לפעילות המועצה והמתנדבים בחופים
בדרך להפוך לעיר: אושרה תכנית-המתאר של זיכרון-יעקב!
לאתר